Julian.reismee.nl

Bevroren tenen....

Hi lieve familie en vrienden!

Hier ben ik weer! Met mij gaat het heel goed, alhoewel mijn tenen zijn er afgevroren omdat het hier vooral ‘s ochtends erg koud is! 8F en dat is –12 Celcius, en dan nog een koude wind erbij! Maar goed, ik heb gelukkig warme kleren!

Eind Oktober zijn we (Alan(dad), Penny(mom) en ik) naar Montreal geweest om de familie van Alan te ontmoeten en om Montreal te bezoeken! Super leuk. De reis ernaar toe, met de auto, was ongeveer 6 uren rijden, wat wel mee viel. Montreal is een niet al te grote stad. Het wordt ook wel een fashion stad genoemd, omdat de fashion veel beter is dan in Amerika! Hahahah. We zijn daar 4 dagen gebleven. We hebben rondgewandeld in oud Montreal, gewinkeld en zijn op bezoek geweest bij Alan’s moeder en hebben zijn broer ontmoet.

Eind November begin December zijn we met zijn allen naar New York City geweest voor Thanksgiving. Thanksgiving is een holiday die je met je familie viert, gezellig praat en samen dineren . We vierden het met de familie van Penny(mom) omdat haar familie van New York is. Thanksgivingday was gezellig, Ik heb Penny’s moeder ontmoet en haar nieuwe vriend en Penny’s zus was er ook. We hadden voor dinner natuurlijk turkey en gestampte aardappelen wat een traditie is om te eten! Vrijdag en Zaterdag hebben we rond gewandeld in Manhatten, jaa het centrum van New York City. Vrijdag hadden we gewandeld in de wijken, Little Italy en Chinatown waar alles in het chinees is! Zo grappig, al het eten en iedereen spreekt chinees. Natuurlijk hadden we ook nog even gewinkeld voor winterboots en nieuwe sneakers! Want waar kan je beter sneakers kopen dan in Amerika, New York City! Zaterdagochtend waren we eerst naar het Museum of Natural History wat super groot was! Daarna zijn we naar DE bekendste plaatsen geweest. Eerst hadden we in Central Park gewandeld toen naar 5th avenue, Broadway, Times Square. Helaas hadden we geen celebrity gezien…. Dammmm! Zondag reden we in een keer weer naar huis.

Dat waren alle leuke uitstapjes, maar natuurlijk moet ik ook gewoon naar school.

Op school gaat het goed. Engels gaat steeds beter, begrijp al veel meer en praten is gemakkelijker. Het winterseizoen is begonnen en ik zit bij het zwem team. We hebben elke dag 2 uur trainen en twee keer in de week ook nog work out. Nou dat is wel even wat, sporten in Amerika! Maar het swimmingteam is super gezellig en ik leer super veel, alle stroken/ zwemslagen!

Zoals jullie weten is het nu de kerstmis tijd en iedereen is druk bezig om cadeautjes te kopen. Amerika kerstmis is groot, echt groot. Helaas viert mijn familie (joods) geen kerstmis… maar gelukkig ben ik uitgenodigd om kerstmis te vieren bij mij vriendin en haar familie! Zarin Kacer. De familie is groot, hebben 5 kinderen. 3 dochters en 2 zonen. Dus dat moet wel gezellig worden.

Zo, nu zijn jullie allemaal weer even op de hoogte van wat hier allemaal wel niet gebeurt!

En nu maar wachten op de sneeuw….(is nog niet zo veel gevallen!)

Liefs en een dikke kus van Julian met bevroren tenen…!

Kusjes!

Myelle

Lieverd, mooi verhaal! Leuke dingen gedaan en mooie foto's! Heel veel plezier met kerst bij Zarin. Ook kerstvakantie? Geniet ervan!
Kus Myelle

Jose

Super joh, dat je dit allemaal mee mag maken. En Boston, en New York en........ Fijn om het gezellig te hebben en ook nog high lights te kunnen zien. Leuk dat je gezellige vriendinnen hebt gemaakt en dat je daar ook de kerst mag vieren. Tja het leven is echt anders dan hier met zeker veel positieve kanten. Ik herken heel veel in je verhalen en de foto's. Ik zou zo zeggen ---Geniet van de mooie tijd ---Ook al zal het de komende weken well eens lastig zijn. Wij hier kerst en vakantie en jij daar bij je vriendin kerst vieren.
Sterkte en veel plezier en succes daar! Toch wens ik je Fijne kerstdagen en voor 2009 alle goeds dat mogelijk is. Groetjes van mij en de rest hier thuis.

Tirza

Heee lieve nicht!

Leuk om je verhaal te lezen! Gelukkig leuke uitstapjes en niet alleen maar school , en zo te lezen gaat het prima!
Dan zijn de temperaturen hier in azie met 25 graden in de winter wel anders ;)
Fijne kerstdagen, en hopelijk kan je ook het nieuwe jaar leuk vieren met je nieuwe vrienden en 'familie' daar!

Dikke knuffel

Margo

Hey Pop!!
Wat een leuk verhaal! Mooi dat alles goed gaat en gelukkig zitten je tenen er nog aan! ;)
Heb je ook voor je zelf van die mooie warme sloffen gekocht?! :D
Gezellig dat je kerst bij Zarin gaat vieren!!

Dikke kus Kars en Margo

fam Hoogterpstra

Dag lieve Julian,
Het is 1 januari 2009 en wij wensen jou een gelukkig nieuwjaar HAPPY NEW YEAR!
geweldig je verhalen. Hoe was de kerst bij de fam. Kacer? Heb je nog wat geknald bij de jaarwisseling of doen ze dat daar niet?
Hier vriest het inmiddels ook en Tine en Lies hebben al geschaatst op de sloot achter ons huis.
Voor 2009 verwachten wij veel uit de USA met 20 jan de beediging van the president elected Obama. Merk jij daar iets van de New Hope?
Hartelijke groeten van Lies, Gerben, Jan Paulus en Tine

Jesse

Supercool!!!
dat het daar nu sneeuwt.bij ons ook,maar meer ijs!we kunnen ni=u schaatsen op de ijsbaan!(voor een dag!:(

Jesse

nu,sorry