Julian.reismee.nl

Tandil

Hola chicos!

Hier is mijn eerste bericht vanuit Argentinie, Tandil. De eerste weken zijn voorbij en voel me al een beetje thuis hier in Tandil. De reis was goed gegaan alleen een erg lange vlucht en reis verder. Gelukkig kon ik de eerste nachten bij Renata, een vriendin van Tandil die ik Leeuwarden ontmoet heb, slapen en de volgende dagen rustig de verschillende opties bekijken voor mijn eigen verblijf. Ik woon nu in een pension wat ik deel met 7 anderen. We delen de keuken en woonkamer. Ik deel samen met 2 andere meiden een kamer en een badkamer, wel erg klein. Maar we wonen in hartje centrum en de bus stopt om de hoek.

De eerste week hadden we introductie week en hebben we de stad verkend en een rondleiding door de Universiteit gehad. De Universiteit ligt buiten het centrum en ik neem de bus om naar school te gaan. De andere exchange studenten zijn erg leuk en gezellig en we doen al veel samen. Er zijn 3 Duitse meiden, 1 Braziliaanse jongen, en een meisje en jongen uit Mexico. Zijn studeren ook allemaal in de faculteit Economie.

De Universiteit is relatief groot en heeft verschillende faculteiten als Med School, Social Studies, Economics and Science. Iedere faculteit heeft zijn eigen gebouw op de Campus. De lessen die ik volg zijn Marketing International, Recusos Humanos 2, Spanish course en ik geef engelse les aan kinderen van 8 tot 12 jaar oud op een basischool. De lessen zijn soms nog best lastig te begrijpen omdat ze ERG snel praten.... Maar we houden vol! ;)

Voor de rest hebben we al verschillende dingen gedaan met de andere exchange studenten of Renata en haar vriendinnen. Je merkt wel dat het erg anders is dan in Nederland... Zoals de dag indeling. Men houdt hier siësta van 13 tot 17 en dan zijn ook alle winkels dicht. Avond eten is erg laat, zo rond 10/11 uur maar de mensen zijn erg aardig en helpen je graag met begrijpen van Spaans.

Zo zijn we ook al een paar keer opstap geweest met elkaar, wat erg leuk is! Het is erg anders vergeleken met thuis. De muziek is hier alleen maar cumbio en reggaeton. Zoals wij in Nederland een beat onder een nummer van Adele zetten, word het hier gecoverd door een band en een cumbio versie van gemaakt. Luister maar ff! ;) http://www.youtube.com/watch?v=XVPvXGfXTiA En dit is de hit van nu, hier in Argentinie en hoor je overal. Dit is de soort muziek die de hele avond wordt gedraaid! http://www.youtube.com/watch?v=SLpcSG8CzkQ

Zoals je ziet vermaak ik me hier nog wel even en hopelijk kan ik snel wat meer zien van de omgeving. Ik hou jullie op de hoogte!

Tot snel!

Besos Julian.

Reacties

Reacties

Myelle

Leuk om wat van je te horen en te zien! Fijn dat het goed bevalt. Heb het liedje even opgezet, grappig. Horen jullie ook veel Jennifer Lopez in het Spaans? Die hoorden wij erg veel op Cuba! En natuurlijk salsa muziek. Jij ook aan het salsa dansen? Heel veel plezier nog! Liefs en kus Myelle

margo

Lieverd!
Fijn om te horen dat je alweer wat thuis gaat voelen!
Heb je foto's al ff bekeken! Leuk!!
En gezellige groep al!
We gaan snel Skypen.. dit weekend?
Loves xxx

Helma

Julian, je leuke verhaal gelezen en de foto's bekeken.'Het zal vast niet allemaal meevallen, maar ik wens je heel veel succes met je spaans en heel veel plezier. Geniet van alles wat je overkomt. Groetjes

Petra

Hi lieverd,
Je verhaal gelezen en leuke foto,s erbij!
Krijg zo wel een duidelijker beeld hoe Tandill er uit ziet en hoe je woont. Leuke gezellige mensen heb je al om je heen. Knap hoor alles in het Spaans, het zal vast wel steeds beter gaan. Liefs xxxxxx

José

Eindelijk tijd gemaakt om je verhaal te lezen! Goed dat je een aantal vrienden en leuke mensen om je heen hebt! Ben heel benieuwd naar je toekomstige ervaringen. Genietse van iedere dag Liefs en groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!