Julian.reismee.nl

De lange reis...


hoHoi allemaal!
Hier ben ik dan, over de grote oceaan! De reis was goed verlopen maar duurde erg lang. We vlogen met een groepje van AFS studenten naar Newark, vlakbij New York. De vlugt duurde acht en een half uur, best lang. Aangekomen in New York gingen we met de bus verder naar een hotel waar veel meer AFS-ers zaten van over de hele wereld! Uit Japan, Thailand, Australia, Turkije, en Europa, erg leuk. We werden in groepen verdeeld en toen wachten tot je bus vertrok naar je Staat. Ik was natuurlijk weer als alle laatste, we waren daar om half 2 en ik moest wachten tot 12 uur savonds op mijn bus met nog 12 andere AFS. Ik was de enige Nederlander nog, besefde ik wel ff dat het vanaf toen alleen nog maar in het Engels kon communiceren.. oei... Na de lange bus reis van 8 uur kwamen we bij het AFS camp om half 6 in de morgen aan... ik was kapot! Mochten spullen neerzetten en moesten toen ff luisteren wat er ging gebeuren en daarna douchen en chillen met z'n allen. De volgende dag (zaterdag) hadden we orientatie met de laatste groep AFS-ers die snachts waren gekomen. Aan het eind van de dag gingen we onze gastfamilie ontmoeten!! Iedereen was best zenuwachtig, ik ook, want dat zijn wel je ouders en zussen voor een jaar. Mijn moeder, Penny en de hond, Tucker, haalde me op. Een heel raar maar fijn gevoel.
We ging naar huis, in Bangor... Ik keek me ogen uit! Wat een grote huizen en auto's. Iedereen heeft een joekel van een tuin om zich heen en alles is zo groot en ruim opgezet, het is niet voor niks dat je al op je 16 mag auto rijden.... Het huis waar ik nu woon is erg mooi en groot met een joekel van een tv, die van ons past er wel 4 keer in...(pap, daar kan je nog wat van leren!;p). Ik heb een eigen kamer met een kast, stoel, bed, en een ladenkast, erg mooi!
Zondag heeft Rachel, mijn zus van 18 Bangor laten zien en hebben we ontbeten in een bagelshop, dat is erg amerikaans maar wel lekker.
Maandag heb ik met Penni de school van de binnenkant gezien en de lessen gekozen die ik ga volgen. De school is erg groot, zal in het begin zeker verdwalen, en is niet erg kleurvol,saai. De lessen die ik ga volgen zijn: Engels en Amerikaanse geschiedenis (je hebt er meer dan 2 soorten geschiedenis), economie, desigen( patronen maken), handvaardigheid, en het eerste helft van het jaar fotografie en de andere helft van het jaar theater!!! Hopelijk een beetje leuk!
De rest van de middag ben ik met vrienden van Rachel naar de kust geweest waren Sara woont, mijn andere zus! OOOOOOOoooo zo mooi is het daar lijkt wel een vakantie paradijs! We hebbe gezeild met z'n 7 in een klein bootje erg grappig!! Zo ik hoop dat ik me nog wel ff vermaak totdat de school begint, over 2 weken. Het weer is wisselend weer, dus hopen op de zon! Ik probeer zo snel mogelijkfoto's erop te zetten!! LiefsJulian!

Reacties

Reacties

Mariska

Hoi lieverd!!

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen na zo’n lange reis..poeh!
Sta je dan in een keer in zo’n enorme stad als New York..hoe gaaf is dat!:O

Ben blij dat je in een leuk gezin zit, want dat is wel erg belangrijk. Je zou wel lekker verwend worden..en je tot op het bot een rijkeluiskindje voelen;)..haha! Kun je niet even een mooie vette auto voor mij meenemen..hehe(A).

Geniet nu nog maar lekker van je 2 weken, want daarna zal je aan het werk moeten. Hoop dat je het super naar je zin gaat krijgen! Pas goed op jezelf!!! Blijf het ontzettend knap van je vinden..ECHT! ben trots op je!
Dikke knuffel en veel kusjesss Mariska..ben benieuwd naar je volgende avontuur..tot LeesSE!(L)

Petra

Hi Lieverd,
Leuk om dit verslag te lezen, wat een ervaringen!
Wat is het een reis geweest! Tjonge
Fijn dat je nog 2 weken vrij bent. hopelijk met wat zon .
We zijn benieuwd naar de foto's.!
Liefs, dikke kus van mij.

Berber

Hoi Liefje! =D
Fijn om wat van je te horen! Was namelijk al wel erg benieuwd hoe het daar is en hoe de reis was verlopen! Natuurlijk al heel wat indrukken zijn je voorbij gevlogen. Hahah zei het togh dat daar vette huizen stonden. =D Kan niet wachten om te foto's te zien. Kan je ook nog op school aan je fotokunsten werken! (Y) Toppie misschien kan ik volgend jaar dan wel wat van jou leren.
Een hele dikke kus en knuffel!

Bregje

Hoi Nicht! Helaas kon ik niet bij je afscheidsfeestje zijn. Was het een beetje leuk? Ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat je het daar naar je zin hebt! Heel tof dat je dit bent gaan doen! Tot je volgende verhaal. En veel plezier! Kus Bregje
Ook de groetjes van Niek, Jet, Eline en A3aan

Jan

Hoi lieve Julian

Hoe groot is die tv dan wel.
Past die wel in onze kamer.
Die oude van ons doet het nog steeds , jammer.
Hartstikke goed wat van je te lezen.
Lekker nog wat vakantie.
Ik ben deze week begonnen, wel wennen hoor.
Ik ben benieuwd naar je foto's
liefs en kus Jan

Margo

Heeeey Popje!!!
Wat een leuk verhaal,..en die lange reis wil ik wel geloven! Jeetje! ;)
Mooi dat het goed met je gaat! En dat de familie leuk is! Lekker dat je nog twee weken vrij bent! De nieuwe zussen bevallen je dus wel?! ;)
Morgen ga ik eindelijk op vakantie! :D
Ik ben echt heel benieuwd naar je foto's!!
Veel plezier en tot het volgende verhaal!
Dikke kus Margo (L)

Myelle

Lieverd, wat een mooi verhaal! Nog twee weken lekker vakantie en daarna heel veel succes op school! Ben ook erg benieuwd naar de foto's (van de grote tv).
Dikke kus Myelle

Nynke

Hey lieverd!

Goed aangekomen dus! Fijn!
Vind het super leuk om je verhaaltjes te lezen..
Ik kijk al erg uit naar de volgende!! :)
Nog even lekker vakantie vieren en genieten en dan hard aan het werk..;)
Liefs en veel kusjes, Nynke!

Jose

Super zeg zo'n groot huis en deze eerste indrukken in het oh zo grootte en mooie amerika! Perfecte leuke andere school vakken heb je gekozen! Het zal vast allemaal erg nieuw en groots zijn! Soms ook al een beetje bekend door al de filmen die we hier op de kleine tv's bekijken!Geniet er maar lekker van! Groetjes veel succes met alles, liefs van Jose

Jesse H

Allo,Julian!!!

Hoe is het daar?heb je al nieuwe vrienden?ik heb erg veel vragen voor je,maar die komen later!Ik vind het wel jammer hoor.Soory,ik moet weg,naar het strand.
maar ik kom terug.Hahahahahah

doei jesse!!!!!!

Jesse h

Hallo,daar ben ik weer!
ik ging naar workum,lekker zwemmen in het ijselmeer.
we hebben ook zitten windsurfen!!!
maar nu over jou.is het een mooi huis?
ben je al in het reservaat geweest?
iedereen mist je hier.Maar Mikaela is heel aardig.
Lisa neemt haar elke keer mee!!!Ze kan goed engels,dus kan ik effe leren!!!

Greetz,Jesse

bertrie

Hoi lieve Julian!

wat ontzettend leuk om even op deze manier van je te horen!!

Ik denk dat je dit jaar nooit meer zult vergeten! dus geniet alsjeblieft volop, en maak elk moment bewust mee!

Ook fijn om te horen dat je gastgezin leuk is! en dat moeten ze blijven hè, anders vlieg ik vandaag nog naar je toe! hahaha..

Je bent een kanjer! hou je taai en ff opschieten met die foto's jij!! kan niet wachten...

Dikke vette knuffel, zoentjes, misjes en liefs,

Bertrie.

Lies, Gerben, Jan Paulus en Tine

Dag lieve Julian,
Mooie verhalen en mooie foto's. Ziet er prachtig uit.
Brand je billen niet in de hot tub.
Zo te zien kun je je goed thuisvoelen daar.
Wij volgen the USA verder ook in de stijd tussen Obama en MacCain. Heb je de ijsberin-Palin uit Alaska al op tv gezien?
Hartelijke groeten uit Zuiderburen

irma huizenga

Hoi Julian, je foto's bekeken, hartstikke mooi! Je reacties op al het grote in amerika vind ik leuk en erg herkenbaar...
geniet van je jaar! met een leuke schooltijd met lekkere relaxte vakken!
liefs irma en douwe, erik, tessa

Opa en Oma

Hallo lieve Julian.
Zo te zien geniet je vol op. Leuke vriendinnen club om je heen. Zo te zien ben je altijd de grootste! En een leuke Opa en Oma heb je daar met twee leuke zussen.
Hier alles prima! Voor jou zullen de weken wel omvliegen.

Groetjes en een dikke kus Opa en Oma.

Toi Toi.

Doortje

Hey Julian, zie net dat het gelukt is met je website :) fijn. Heel veel plezier daar! And keep on posting, groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!