Julian.reismee.nl

It is not good, not bad, just different!

HoiHOI allemaal!

Met mij gaat alles goed! De eerste weken Amerika zitten er op en het begint nu wat rustiger te worden met alle nieuwe indrukken. Mijn hostfamilie is erg aardig en behandelt mij als hun dochter. Ik tennis met mijn host dad!

Rachel, ( de jongste van mijn twee zussen ) is vorige week naar Chicago vertrokken voor College. Dus nu ben ik de enige dochter is huis.... Mijn kamer is niet zo groot maar is oké. De badkamer is erg mooi en een lekkere douche! (erg belangrijk!;)) Het begint nu ook al wat kouder te worden buiten en dan is de hot tube erg lekker! Ik kan erg goed opschieten met mom(Penni) en Sara en Rachel.

Op 4 en 5 September zijn, Rachel, Mom en ik naar Boston geweest voor Shopping!

Boston is een erg leuke stad. We hebben daar ook de vader van Penni ontmoet. De andere dag zijn we naar het Science museum geweest in Boston. Het museum is super groot en met veel interacties!

Bangor High School is een grote school met meer dan 1500 scholieren. De lessen die ik heb, zijn erg leuk! Engels is moeilijk te volgen. Het gaat erg snel en de leraar praat binnensmonds... American History is moeilijk maar interessant. Economics is leuk, niet heel moeilijk en de leraar legt erg goed uit. Sculpture en Fabric Design zijn erg leuk, maar je moet wel creatief zijn. Photography is erg super leuk! Je leert hoe je het beste foto's kan maken met licht, schaduw, composities en fotoshop! De scholieren zijn aardig en willen je graag helpen. Je merkt wel dat ze wat jonger zijn dan ik en je ziet ook dat de fashion erg achterop is! Ik heb ook al nieuwe vrienden die me alles laten zien van school en buitenschoolse activiteiten. We hebben de varsity soccer game en football game gezien. Super leuk met cheerleaders en natuurlijk ons team supporten! Sporten is hier heel belangrijk, iedereen vraagt ook of je sport. Na school gaat iedereen trainen. Afgelopen vrijdag hadden we een school-dance waar ik heen ging met vrienden. Elke jongen danst met een meisje, dat is hier normaal!... De AFS-club in Bangor High is erg groot, met meer dan 40 scholieren. Het zijn bijna alleen maar meisjes, er zijn 5 jongens! Afgelopen zondag hebben we appels geplukt en een game gespeeld.

Het weekend van 14/15/16 september hadden we AFS weekend met alle AFS-ers uit het noorden van Maine. De groep is erg groot met 31 jongeren. (zie foto's) We hebben spelletjes gespeeld om elkaar beter te leren kennen en we hebben natuurlijk oriëntatie sessies gehad... Het is heel leuk om elkaar weer te zien want je voelt toch dat je een band met elkaar hebt omdat je allemaal het zelfde mee maakt. Emmi van Finland is erg aardig en ik kan goed mee haar opschieten!

De culturele ervaringen die ik tot nu toe heb mee gemaakt zijn zzzoooooo Amerikaans. We moeten hier elke dag, uit respect voor de anderen, opstaan voor pledge of alliance of America en naar de Amerikaanse vlag kijken. In elke room is ook een Amerikaanse vlag. Wat ook erg anders is, is dat je hier alles doet met de auto. Dat wist ik natuurlijk al maar het is zo gewoon hier! Ik mis mijn fiets om op te stappen en te gaan wanneer ik wil!

Het motto van AFS is dan ook: It is not good, it is not bad, it is just different!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie leuke reacties.Het is erg leuk om te lezen dat jullie met me mee leven!

De groetjes uit het kouder wordende Maine in de USA van Julian!

Kisssssiess!

Reacties

Reacties

Helma

Julian, bij het lezen van je leuke verslag is het net of ik zelf weer 34 jaar terug ben in de tijd. Dezelfde indrukken en ervaringen herinner ik mij, de eed met het heisen van de Amerikaanse vlag, de auto's en soms het beklemmende gevoel niet weg te kunnen. Toevallig heb ik ook fotografie gedaan, ik heb een foto van mijzelf van toendestijds gemaakt in de doka nog! Geniet en blijf je verwonderen over wat steeds weer op je pad komt. Groetjes, Helma

Berber!

Heee Lieverd!
Fijn dat je het zo leuk hebt!!
Kunnen we mooi volgend jaar foto's uitwisselen van fotografie! :D Zien wie het beste er van bracht! Haha.. Ik hoop dat we snel een brief naar elkaar schrijven! :D
Liefss en een hele dikke kuss!

Joni

Heee juul :D Wat fijn dat je het naar je zin hebt, ik merk aan je verhaal dat je al een beetje in het engels aan het denken bent:P Hoeveel uur tijdsverschil heb je daar? Want anders kan ik je wel even een keertje bellen! Dikke kus en heeel veel plezier!

Mariska

Hee Lieverd,

Fijn om te horen dat alles goed met je gaat! wat leuk dat je met je paps aan tennis doet..Cool! Fijn dat je het zo goed kunt vinden met je nieuwe gezin..important!

Grappig om te lezen hoe jij je vermaakt op school en alle activiteiten die daarbij horen. Je ziet het vaak in die 'meide' film hoe het er aan toe gaat op een high school..en nu speel je als ware zelf in zo'n film..

Toch erg belangrijk dat je een goeie band hebt met die AFS..geeft je vast een vertrouwlijk gevoel.

Vond het fijn om weer wat van je te lezen. Mooie foto's. Ben blij dat je het naar je zin hebt..Heb nog steeds erg bewondering voor je!! tot heel snel leesSE! dikke knuffel mariska..

Mariska

P.S. Bertrie en ik waren laatst bij Lisa om even jouw foto's te bekijken, en we waren erg onder de indruk van hoe jij eruit ziet! Een mooie rustige uitstraling op dat mooie koppie van je;) een knappe volwassen vrouw!..goed teken!

( wou ik je even zeggen )

Bianca

Hee Julian!!
Zo wat maak je daar al veel mee! Echt op z'n amerikaans zo te horen! Erg leuk om je verhaal te lezen!
Heel veel plezier in Maine en succes met al die engelse vakken!!
Liefs Bianca

Myelle

Hé lieverd,

Leuk verhaal om te lezen! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Is het gelukt met de appeltaarten?

Kus Myelle

Je enige tweelingzus ;)

Heey Lieve Lieve Lieve Schat!!

Wat heb je een mooi verhaal getypt.
Ben super blij dat je het zo naar je zin hebt.

Mis je en hou van je.

Margo

Honey, Lieve Julian!
Leuk om weer een verhaal van je te lezen!
Super dat het goed met je gaat en naar je zin hebt!
Fijn dat je goed kan opschieten met je ouders en zussen! En leuk dat je met je dad tennist, issie beter dan Jan?!:P
Leuk dat je allemaal nieuwe vrienden hebt.. en snap heel goed dat je met de andere een band voelt, dat is ook belangrijk zodat je met elkaar over dingen kunt praten!
Lieverd ben trots op je! Lekker genieten van alles!
Love you! Dikke kus Marg0

nynke

hee,
wat heb je een leuk verhaal getypt! leuk om te horen dat alles goed met je gaat! geniet ervan.
have fun!
x nynke

jose

Wat een herkenbaar stuk heb je geschreven! Ik deed ook foto klas en dat is echt geweldig! Ik kan begrijpen dat je je soms ouder op school voelt met jou ervaring en je leeftijd! Super leuk dat je "jonge"actieve ouders hebt, en dat je vrienden aan het maken bent. Dat is echt belangrijk. Geniet van de tub! Have FUN xx Jose

lydia kruiper

Hoi julian,

wat leuk om je verhalen te lezen, en om te lezen wat je allemaal meemaakt.
moedig hoor, dat je deze reis maakt.

heel veel plezier

Lydia

Milou

Hoi Julian,
Ja, eindelijk een berichtje van mij. Ik was toch wel nieuwsgierig hoe het met je ging. Zo te lezen heb je het naar je zin.
Geniet ervan!
Groetjes, Milou

Janny Rodenburg

Van je moeder kreeg ik het adres van je site.
Zo leuk om je verhalen te lezen!
Wij waren een paar weken geleden in Boston,maar ook een paar dagen in Maine aan de kust:Ogonquit
Ik vind Maine ook erg mooi.Mijn nicht is ook in Bangor op school geweest.
De rest van de familie woont in Lewiston en Harpswell.
Maar daar zijn we deze keer niet geweest.
Ik moest lachen om je opmerking dat de fashion achter is:ik voel me altijd erg overdressed.....
Ik ben blij dat je er zo naar je zin hebt!
Veel liefs,Janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!